ku Kelaparan

salam semua
mcm mn cuti raya haji?? seronok rasenya kan
tahun nie nikmat raya haji betul2 anis dpt rasekan.

cume 1 tabiat anis x dpt di elakkan, BANGUN LAMBAT
tp di sini ingin di ingatkan...cik anis dah bgn solat subuh dulu k
kul 7.45am Pn Maimunah dah bukak siren polis beliau.
terkocoh2 anis capai tuala terus mandi....tidak di lupakan mandi sunat raya k.

siap jer mandi trus gi kat meja mkn. baru nak duduk tiba2 kuar satu ceramah kat MHI (m'sia hari ini). "disunatkan pada pagi hari raya kite berwangi-wangian, bersih, pakai cantik2 tp tidak disunatkan mkn di pagi hari raya aidiladha kerana kita tidak berpuasa pada sblm hari raya, maka di galakkan kite mkn selepas solat sunat hari raya"

apa lg...dgr saja itu ceramah, lalu pn maimunah bersuara "wahai cik anis yg rupawan, dah dgr itu ceramah, maka sila la ambil wuduk dan kite sama2 ke masjid skg juga"
kelaparan la anis pagi itu....2 la sape suh bgn lambat kan..

menu ari 2 mmg sedap tau. tp kempunan nak mkn..uwaaa...
gi solat dgn muka masam. tp SAYU hati ile dgr takbir raya.
aidiladha kali ini begitu bermakna buat anis. seronok sgt raya tahun nie.

31 ulasan:

you are now in my zone berkata...

kikiki...takkan lah lapar smpi raya aji kedua ni kak ros? :p

[yAN!e][pUTraJAya] berkata...

aper arr anak dara mangun lambat nih..

he he he...
jangan dinda..

kalau tahu kat bakal mak mertua mu...

lari dia nak wat kamoo jadi calon menantu

kekkekke

Duke Luce Dell'amore berkata...

kikikiki...kene ceramah free kt tv n umah skali..
jim x p masjid pun..mlas!
padahal masjid depan umah xsmpi 100meter pun..kikikiki..
sedap lyn tdo..
time sdara mara blk dr masjid,jim msuk blk air n mandi.kikiki..

aiZouL diSiSi... berkata...

abg x rya pun..

miss galaxy berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
miss galaxy berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
mista imran berkata...

anis syg..
mmg tgh kelaparan sgt kan
siap suh im belikan nasi lemak kat kedai mak ngah...sian my dear nie
hahaha

~imran~

miss galaxy berkata...

tatkala kak ros buat entru nie mmg tgh lapar
malas nk kuar lunch..sbb xder kwn. semua staff cuti la nuar

miss galaxy berkata...

alamak kanda yanie bkn niat nak bgn lmbt
tp tertido blk lepas solat
ampun kanda
dinda janji x ulang lagi


mak mertua
opss....siapa mak mertua ku
yg pasti bukan makcik labuci

miss galaxy berkata...

ini budak lagi teruk dri kak ros
masjid depan umah jer tp manyak malas nak pegi...
kalo kak ros jd ur kakak
mmg kak rose dah sekeh2 jim

miss galaxy berkata...

sian abg ku x beraya
motip utama nak suh adek n jai dtg sana kan...x mau...

si TOmbOy berkata...

ewah2 cik anis....
mr imran syg kamoo dah komen ar..
jeles seh...

sian nenek kebayan lapar..

AiE bAhRi berkata...

cian kat cik anis lapar...
nape tak makan dulu..

haneem berkata...

sian dia..ehehhe...takpe...mesti blk semayang dah melantak puas2 kan ;))

Monkey D Luffy berkata...

kirim salam sama puan Maimunah yer

rizz berkata...

slmat hr rye aidil adha.hehe

p/s : thx support me terus berblogging:)
mwah

antusabun berkata...

hehe..pepagi raya dah kelam kabut. nasib tak ada family sendiri lagi. Memang semayang raya kat umah la nampaknya ye...

miss galaxy berkata...

eh si tomboy dah pandai bg komen ar
kalo x, letih nenek kebayan nie nak ajar..hahaha..
gud2...
ader peningkatan

miss galaxy berkata...

mcm mn nk mkn aie...anis dah lmbt bgn
x sempat nk mkn..hehe
iktibar utk diri ku



uiksss
mmg melantak puas2 pun haneem
smpi bdn pun dah mcm baloon skg nie
nk kurus
nk kurs

miss galaxy berkata...

insyaAllah kite sampai kan ek awk..
tiba2 anis jd gediks dgn luffy
bgaimana...hehe




salam aidiladha juga buat rizz
x mau dah sedey2
yg lepas biarkan lepas k
kite bina hidup baru
caiyok!!
caiyok!!

miss galaxy berkata...

sbb 2 la sye x mau ader famliy dulu
skg pun dah kelam kabut
hehe....
awak la antusabun
x kejut saya awal...hehe..
tiber

NedDy berkata...

:) cian tol..neddy langsung tak leh makan pe2..raya kt KL, sume kedai tak buka. uwaarrggg kena masak sendri, dgn kepakaran memasak yg tersangat lah lemah...uhukss..

pink_butterfly berkata...

hehe, raya thn ni plak cedey bg sy sebab braya asing2 ngan ibu+ayah... tapi mesti dorang lebey rasa nikmat ari raya yg sbnar kat tanah suci tu kan? sobb...sobb...

xsbr nak tgu 24hb...ibu+ayah balik!=)

aiZouL diSiSi... berkata...

im kah?
jai kah?
aku kah?
lalalalala...

Am berkata...

Moral of the Story, hari raya kena bangun awal hehehehe

makcik rokiah berkata...

camat ari rayer kak...hu hu hu..

Aglaonemaku berkata...

Kunjungan balik setelah beberapa hari libur dari segala aktivitas termasuk ngeblog... salam ngeblog dan semangat setelah berkurban...salam aglaonemaku

miss galaxy berkata...

amboi byk nya persoalan kamo wahai mr aizoul
jawapannya adalah...
org PAHANG kah....
lalalala

miss galaxy berkata...

ala siannya nedy
naper x blk kpg yunk.
xper2 nnti cik anis masakkan lauk utk
kmoo


wah..beshnya adek ku butterfly parents dah ke mekkah
inysaAllah turn my family plak ke sana 1 ari nnti

miss galaxy berkata...

betul la am
moral of the story jgn bgn lmbt
kalo x mesti x dpt mkn..hehehe



makcik rokiah
sejak bile den jadi kakak mu..hehe
slmt hari raya

hans berkata...

thanks view my blog