_::Mlm 1st TErawih::_



malam tadi kite umat islam dah mula berterawih. terawih nie sunat. tp tak bermakna kite tak perlu buatkan. dalam bulan ramadhan la nak tambahkan pahala.. dah mula cik anis nak ceramah plak kan..paham2 sendiri la ek kwn2 ku syg..terutama ADIK2 ku..hehe..

tau2 jer la saper ADEK2 2 ek..adk yg bongsu sakit so dikecualikan...hehe. buat ADIK2 yg lain kalo x buat nanti AKK piat telinga k..hehe

smlm cik anis solat terawih kat surau taman je. SURAU ASSOBIRIEN. ramai org yg dtg. surau tmn cik anis kecik je. sampai ke luar org kene solat. sepatotnya surau baru dah boleh diduduki. tp ader masalah teknikal, ari raya aidil adha baru la dpt merasa. sebelum mula solat imam surau dah suruh kami berniat puasa untuk sebulan. takut x terjaga masa bersahur, skrg2nya dah berniat.

cik anis buat 8 rakaat je. bkn x mampu nak buat 20 tp adk cik anis nak balik study. yela adk mya dah nak SPM, bln pose nie die ader percubaan SPM. nak biarkan die balik sorg2 kesian plak. hari dah mlm. tkt apa2 jadi plak nanti. asalkan kite berterawihkan..




SELAMAT MENJALANI IBADAH PUASA.

4 ulasan:

shafa berkata...

Semoga terawih hingga ke hari 3o pose..

miss galaxy berkata...

insyaAllah kalo xder apa yg berlaku..
selamat berpuasa syafa..

you are now in my zone berkata...

wah adek bongsu dikecualikan yer...hehe...

miss galaxy berkata...

nak pegi jugak ke adek bongsuku..
x padan dgn sakit kaki 2
kalo bkn ajim dah tlg marahkan..
mesti akk mu ini dah tlg piatkan teliga